середа, 25 січня 2017 р.

СТОСУНКИ ДИТИНИ З БАТЬКАМИ, ВЧИТЕЛЯМИ ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТОСТІ (МОДИФІКАЦІЯ В. МИХАЛА)

СТОСУНКИ ДИТИНИ З БАТЬКАМИ, ВЧИТЕЛЯМИ
ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТОСТІ
 (МОДИФІКАЦІЯ В. МИХАЛА)

МЕТА: ДІАГНОСТУВАННЯ СТОСУНКІВ ДИТИНИ З БАТЬКАМИ, БРАТАМИ, СЕСТРАМИ, ВЧИТЕЛЯМИ; ВИВЧЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДО ШКОЛИ, ДО СВОЇХ ЗДІБНОСТЕЙ, ДО НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ФОРМАЛЬНОЇ ГРУП; ВИЯВЛЕННЯ ЦІЛЕЙ, ЦІННОСТЕЙ, КОНФЛІКТІВ І ЗНАЧИМИХ ПЕРЕЖИВАНЬ.
ВІК ДОСЛІДЖУВАНИХ: УЧНІ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ.
ПРИМІТКА. ТЕСТ Є МЕТОДИКОЮ ДОПОВНЕННЯ Й ЧАСТКОВО АСОЦІ­АТИВНОЮ МЕТОДИКОЮ. ЗАПРОПОНОВАНА В. МИХАЛОМ ПОСЛІДОВНІСТЬ ІЗ 24 ПРОПОЗИЦІЙ Є МОДИФІКАЦІЄЮ ТЕСТУ САКСА ДЛЯ ДІТЕЙ.
ПОДАНИЙ ТУТ ВАРІАНТ ТЕСТУ ДЕЩО ЗМІНЕНИЙ ПОРІВНЯНО З РО­СІЙСЬКИМ ПЕРЕКЛАДОМ ОРИГІНАЛУ, А САМЕ: УСУНУТО СТИЛІСТИЧНІ ПО­ГРІШНОСТІ ПЕРЕКЛАДУ І ЗМІНЕНО ПОРЯДОК ПРОПОЗИЦІЙ.
У ЗАПРОПОНОВАНОМУ НАМИ ВАРІАНТІ ПРОПОЗИЦІЇ ЗГРУПОВАНІ ЗА ДІАГНОСТИЧНОЮ СПРЯМОВАНІСТЮ НА ВИВЧЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДИ­ТИНИ ДО РІЗНИХ ОСІБ І РІЗНИХ ПРОБЛЕМ — ДО МАТЕРІ, БАТЬКА, БРАТІВ, СЕСТЕР, ОДНОЛІТКІВ; ДО ШКОЛИ, ВЧИТЕЛІВ; ПЛАНІВ НА МАЙ­БУТНЄ ТОЩО. ПОРЯДКОВИЙ НОМЕР ПЕРЕД ПОЧАТКОМ КОЖНОГО РЕ­ЧЕННЯ ВІДПОВІДАЄ ЙОГО МІСЦЮ У СПИСКУ, ЗАПРОПОНОВАНОМУ ДЛЯ ДІАГНОСТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ. ПОРЯДОК МОЖНА ЗМІНЮВАТИ, АЛЕ ТАК, ЩОБ РЕЧЕННЯ НА ОДНУ ТЕМУ РОЗПОДІЛЯЛИСЯ РІВНОМІРНО, А НЕ ГРУПУВАЛИСЯ РАЗОМ.
ІНСТРУКЦІЯ. ПРОПОНУЮ ТОБІ ПОГРАТИ. Я НАЗИВАТИМУ ПОЧАТОК РЕЧЕННЯ, А ТИ — ЗАКІНЧУВАТИМЕШ ЙОГО.
УВАГА! ВІДПОВІДАТИ ПОТРІБНО ШВИДКО І ЩОРАЗУ ТЕ, ЩО СПАДАЄ НА ДУМКУ, АЛЕ ТАК, ЩОБ ВИХОДИЛО ЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ.
РЕКОМЕНДУЄТЬСЯ ФІКСУВАТИ ЧАС РЕАКЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ СЕ­КУНДОМІРА, КРАЩЕ КОРИСТУВАТИСЯ ГОДИННИКОМ ІЗ СЕКУНДНОЮ СТРІЛКОЮ. РОБИТИ ЦЕ СЛІД НЕПОМІТНО, ЩОБ УНИКНУТИ ДОДАТКОВОГО ХВИЛЮВАННЯ. ТЕСТ ПОТРІБНО ПРОВОДИТИ В УСНІЙ ФОРМІ, ІНДИВІ­ДУАЛЬНО.
СТИМУЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ
1.    Я ДУМАЮ, ЩО ЛЮДЕЙ БІЛЬШЕ...
2.    ДИТИНА У РОДИНІ...
3.    МИ ЛЮБИМО МАМУ, А...
4.    БУВАЄМО СЕРЕД ДІТЕЙ, АЛЕ...
5.    МІЙ БРАТ (СЕСТРА)...
6.    Я ДОСИТЬ СПРИТНИЙ, ЩОБ...
7.    БАТЬКИ ІНОДІ...
8.    ДІТИ, З ЯКИМИ Я ГРАЮСЯ...
9.    ЩОБ НАШ ТАТО...
10.    МОЇ БЛИЗЬКІ ДУМАЮТЬ ПРО МЕНЕ, ЩО Я...
11.    ЯКБИ МІЙ БРАТ (СЕСТРА)...
12.    МОЇ ДРУЗІ МЕНЕ ЧАСТО...
13.    Я ХОЧУ, ЩОБ У МЕНЕ НЕ БУЛО...
14.    ХВОРА ДИТИНА...
15.    Я ДУМАВ, ЩО МАМА НАЙЧАСТІШЕ...
16.    ЯКБИ НЕ БУЛО ШКОЛИ...
17.    Я ТРЕМЧУ, КОЛИ...
18.    КОЛИ ДУМАЮ ПРО ШКОЛУ, ТО...
19.    ЯКБИ ДІТИ ЗНАЛИ, ЯК Я БОЮСЯ...
20.    Я БУВ БИ ДУЖЕ ЩАСЛИВИЙ, ЯКБИ...
21.    Я НАЙСЛАБШИЙ...
22.    У МАЙБУТНЬОМУ Я...
23.    МІЙ УЧИТЕЛЬ (УЧИТЕЛЬКА, УЧИТЕЛІ)...
24.    Я ЗАВЖДИ МРІЮ...

КЛЮЧ
ПРОПОЗИЦІЇ В МЕТОДИЦІ ЗГРУПОВАНІ ТАК:
А)  СТАВЛЕННЯ ДО МАТЕРІ — З, 15;
Б)  СТАВЛЕННЯ ДО БАТЬКА — 7, 9;
В)  СТАВЛЕННЯ ДО БРАТІВ, СЕСТЕР — 5, 11;
Г)  СТАВЛЕННЯ ДО РОДИНИ — 2, 10;
Г) СТАВЛЕННЯ ДО ОДНОЛІТКІВ — 4, 8, 12;
Д)  СТАВЛЕННЯ ДО ВЧИТЕЛІВ І ШКОЛИ — 23, 16, 18;
Е)  СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ ЗАГАЛОМ — 1;
Є) СТАВЛЕННЯ ДО ВЛАСНИХ ЗДІБНОСТЕЙ — 6, 21;
Ж) НЕГАТИВНІ ПЕРЕЖИВАННЯ, СТРАХИ — 13, 17, 19;
З)  СТАВЛЕННЯ ДО ХВОРОБИ — 14;
И)  МРІЇ ТА ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ — 20, 22, 24.

ІНТЕРПРЕТАЦІЯ
В ОСНОВІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ — ЗМІСТОВНИЙ АНАЛІЗ ВІДПОВІДЕЙ, ЧАСТОТА ДОДАТКОВОЇ ЧАСТИНИ РЕЧЕНЬ, ЧАС ВІДПОВІДІ, А ТАКОЖ ВИ­СЛОВЛЮВАННЯ ДИТИНИ ЩОДО ТОГО, НАСКІЛЬКИ ЗАПРОПОНОВАНІ ФРАЗИ ВІДПОВІДАЮТЬ РЕАЛЬНОСТІ (ЗА НАШИМИ ДАНИМИ, ДІТИ ГОВОРЯТЬ ПРО ЦЕ ДОСИТЬ ЧАСТО).
СОЦІАЛЬНА ПОЗИЦІЯ ДИТИНИ ВИЯВЛЯЄТЬСЯ В РЕЧЕННЯХ, СПРЯ­МОВАНИХ НА ВИВЧЕННЯ ЇЇ СТАВЛЕННЯ ДО ГРУПИ ОДНОЛІТКІВ, УЧИТЕЛІВ, БАТЬКІВ І ЧЛЕНІВ РОДИНИ. СЛІД ЗАЗНАЧИТИ, ЩО НА ВИПАДКИ, КОЛИ У ВСІХ ЗАКІНЧЕНИХ ФРАЗАХ ЦІЄЇ ГРУПИ Є ОЗНАКИ НАПРУЖЕННЯ, НА­ЯВНОСТІ КОНФЛІКТУ, ПСИХОЛОГ ПОВИНЕН ЗВЕРНУТИ ОСОБЛИВУ УВАГУ, ОСКІЛЬКИ ДЕЗАДАПТАЦІЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКІВ — СИМПТОМ АНОМАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ.
САМОРОЗУМІННЯ ДИТИНИ ВИВЧАЄТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОПОЗИЦІЙ, СПРЯМОВАНИХ НА ДОСЛІДЖЕННЯ ЗНАЧИМИХ ПЕРЕЖИВАНЬ ДИТИНИ, ОЦІНКУ СВОЇХ МОЖЛИВОСТЕЙ, А ТАКОЖ РЕФЛЕКСИВНУ САМООЦІНКУ, ЩО ФОРМУЄТЬСЯ ДО ПОЧАТКУ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ.
БАЛИ:
•    2 БАЛИ — СЕРЙОЗНІ ПОРУШЕННЯ, ЩО ВИМАГАЮТЬ ПСИХО­ТЕРАПІЇ;
•    1 БАЛ — ПОМІРНІ ПОРУШЕННЯ.

Немає коментарів:

Дописати коментар